Meer informatie

  • De doktersassistente staat u als eerste te woord wanneer u naar de praktijk belt.

    Zij maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Daarnaast weet zij het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. Ook kan zij u vaak een professioneel zelfhulpadvies geven over veel voorkomende klachten. U kunt haar bovendien bellen voor uitslagen van laboratoriumonderzoeken.

    Om er voor te zorgen dat we u op de juiste manier helpen, zal de doktersassistente naar de reden van de afspraak vragen en eventueel aanvullende vragen stellen. De assistente doet dit in opdracht van de huisarts. Ze is hiertoe opgeleid en doet dit om zo goed mogelijk een inschatting te kunnen maken van de aard en urgentie van uw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

    De assistente is ook opgeleid en bevoegd de onderstaande handelingen uit te voeren.

    • Oren uitspuiten
    • Geven van injecties
    • Laboratoriumonderzoek
    • Bloeddrukmeting
    • Verbinden van wonden/ wondverzorging / behandeling
    • Hechtingen verwijderen
    • Verlenen van eerste hulp
    • Aanstippen van wratten
    • Zwangerschapstesten
    • Urine onderzoek
    • Vaatonderzoek van de benen (Enkel/arm index)
    • Maken van een hartfilmpje (ECG)
    • Afnemen van gehoortest
    • Afnemen van bloed (venapunctie)
    • Uitstrijkje t.b.v. het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
  • Praktijkondersteuner bij chronische ziektes

    Als je een chronische ziekte hebt, kun je te maken krijgen met de praktijkondersteuner. Die doet de controles voor één of meer chronische ziekten, zoals ziektes van hart en bloedvaten, diabetes (suikerziekte) en astma. De praktijkondersteuner is hiervoor opgeleid en heeft instructies gekregen van de huisarts.

    Net als de huisarts heeft de praktijkondersteuner beroepsgeheim.

    Praktijkondersteuner bij psychische klachten

    Als je psychische klachten hebt, bespreek je die eerst met je huisarts. Daarna kan de huisarts aan de praktijkondersteuner ggz (poh-ggz) vragen om je verder te helpen. Bijvoorbeeld met de verheldering van je problemen en met een kortdurende behandeling. De POH-GGZ bespreekt regelmatig met de huisarts hoe het gaat.

    Net als de huisarts heeft de praktijkondersteuner GGZ beroepsgeheim.

  • Dokter Coster heeft jarenlange ervaring in de chirurgie opgedaan. U kunt daardoor, ook als u patiënt bij een andere huisarts bent, bij hem terecht voor een bovenooglidcorrectie. De kosten bedragen € 650.

    Ooglidcorrectie voorlichting

  • Dokter Coster heeft jarenlange ervaring in de chirurgie opgedaan. U kunt daardoor, ook als u patiënt bij een andere huisarts bent, bij hem terecht voor een sterilisatie bij de man. De kosten bedragen € 351,90

     

    Lees meer

  • Kan ik bij de praktijk een medische verklaring krijgen?

    Als praktijk volgen we de richtlijn van de KNMG; een behandelend arts mag geen verklaringen afgeven over een eigen patiënt, waarbij hij/zij een oordeel geeft over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen.

    Voorbeelden daarvan zijn: is iemand in staat te werken, een auto te besturen, naar school te gaan, goed voor de kinderen te zorgen, is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte?

    Dergelijke verklaringen mogen alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts. De onafhankelijke arts kan een eigen beoordeling maken van de situatie. Wanneer nodig kan de onafhankelijke arts, met toestemming van de patiënt, extra informatie opvragen bij de behandelend arts(en).

    Om patiënten uit te leggen waarom de behandelend arts geen verklaring afgeeft heeft de KNMG het zogenaamde ‘weigeringsbriefje‘ opgesteld.

  •  

    Regulier consult, voor ingeschreven patiënten

    Maximumtarief

    Consult regulier korter dan 5 minuten

    €       6,11

    Consult regulier vanaf 5 minuten en korter dan 20 minuten

    €     12,21

    Consult regulier 20 minuten en langer

    €     24,43

    Visite regulier korter dan 20 minuten

    €     18,32

    Visite regulier 20 minuten en langer

    €     30,54

    Vaccinatie regulier

    €        6,11

     

     

     

    Consulten passant

    Maximumtarief

    Consult passant korter dan 5 minuten

    €     17,96

    Consult passant vanaf 5 minuten tot 20 minuten

    €     35,91

    Consult passant 20 minuten en langer

    €     71,83

    Visite passant korter dan 20 minuten

    €     53,87

    Visite passant 20 minuten en langer

    €     89,78

     

     

     

    Overige

    Maximumtarief

    Keuring en onderzoek per 5 minuten

    €      17,50

    Rijbewijs

    €      70,00

    Bovenooglidcorrectie

    €    650,00

    Vasectomie

    €    351,90

     

     

     

     

  • Heeft u een tip?
    Met uw tip kunnen wij de dienstverlening in onze huisartsenpraktijk naar een hoger plan tillen. Geef uw tip door aan de huisarts of aan de assistent. U kunt ook een briefje doen in onze tip/klachten brievenbus die in de wachtkamer hangt.

    Klachten over de huisarts?
    Het kan zijn dat u niet tevreden bent over uw huisarts of een andere medewerker van de praktijk. Bijvoorbeeld omdat:

    • Uw huisarts niet de zorg biedt die u verwacht.
    • Uw huisarts weigert om medicijnen voor te schrijven of een behandeling te doen.
    • Uw huisarts geen doorverwijzing wil geven, bijvoorbeeld naar een specialist of een fysiotherapeut.
    • Uw huisarts een verkeerde diagnose heeft gesteld.
    • Uw huisarts of een andere medewerker onbeleefd is.
    • De assistent u niet door wil verbinden met de huisarts.
    • U geen inzage krijgt in uw medisch dossier.
    • Uw huisarts geen informatie wil geven over derden, bijvoorbeeld over uw familielid.
    • U geen begrijpelijke informatie krijgt.

    Zo kunnen er nog veel meer zaken zijn die misschien niet lopen zoals u dat verwacht. De huisarts kan goede redenen hebben voor zijn beslissing, maar het is ook mogelijk dat hij een fout maakt of niet zorgvuldig genoeg is.

    Bespreken
    Bespreek uw klacht eerst met de huisarts zelf. Veel mensen vinden het lastig om te klagen, maar de meeste huisartsen stellen het prijs om het te horen als een patiënt niet tevreden is. Als uw huisarts weet wat er mis gaat, kan hij ervoor zorgen dat het in de toekomst beter gaat. Zo kan de zorg verbeteren, voor uzelf maar ook voor anderen.In het gesprek legt u uit waar u ontevreden over bent. Als het beleid van de huisarts wel correct was, kan hij u uitleggen waarom hij zo handelde. En als hij een fout heeft gemaakt, kunt u samen zoeken naar een oplossing. Misschien vindt u het moeilijk om hier met uw huisarts over te praten; dan kunt u iemand meenemen naar het gesprek. Ook ontevredenheid over de assistentie, praktijkondersteuner, waarnemend huisarts of de huisartsenpost kunt u met de huisarts bespreken.

    Lukt het niet om er met uw arts uit te komen, dan brengt uw arts u in contact met de klachtenfunctionaris van DOKh. 

    Lees meer